Domov Newsletter Blog Eshop

Meditačné rituály a pomôcky


#1

Ak tu niekto náhodou nemedituje, prichádza o veľa.

Žiaľ, aj toto sa dá robiť zle. Vlastne ak to budete robiť len tak, bez vedenia, je vysoko pravdepodobné že to budete dlho robiť zle. Časom sa možno dopracujete k výsledkom, ale je to pomalá cesta.

Tak otváram tému: ako/kedy meditujete? Používate pomôcky, alebo appky? Aké?

Moje odporúčanie:

Ja som skúšal niekoľko appiek, napr. brain.fm (ktorý stále používam pri práci na zlepšenie fokusu), Headspace, alebo Calm, no k tomu aby som sa stal odoberateľom ma prinútila iba v týchto dňoch appka Waking Up.

Už po necelom týždni s ňou sa cítim akýsi “prebudenejší” a prítomnejší. A to už nejaký ten rok svoju myseľ trénujem, čiže to nie sú “beginner gains”. Práve naopak, toto mi pomohlo ešte o niečo prehĺbiť svoju prax.

Inak Sam Harriss, autor, bol už v mnohých známych podcastoch, napr. aj u Tima Ferrissa. Odporúčam vypočuť.

Na wishliste mám už dlhšie takú biohackerskú vecičku že Muse, ktorá počas meditácie dáva okamžitý zvukový feedback na základe mozgových vĺn, HRV a neviem čoho ešte. Skúšal to niekto?


#2

Ja mám zakúpenú apku Calm, teraz som si kupil MUSE. Zatiaľ to funguje super, najväčší problém vidím v kalibrácii pred každým použitím. Keď je človek počas kalibrácie nepokojný, je počas meditovania veľmi jednoduché dostať sa na úroveň Calm, a naopak, keď sa človek pri kalibrácii príliš upokojí, je velmi náročné dostať úroveň feedbacku Calm.